Publiczne Gimnazjum im. Kawalerii Polskiej w Suszu ul. Piastowska 5, 14-240 Susz tel. (55) 278-62-40
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3842 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | GIMNAZJUM
- Szkoła posiada:salę gimnastycznąsalkę korekcyjnąbibliotekępracownię informatycznągabinety przedmiotowe
|
Cele i Zadania Szkoły
Główne cele i zadania Gimnazjum w zakresie nauczania,
kształcenia umiejętności uczniów i wychowania są zgodne z zadaniami wynikającymi z przepisów prawa
oraz uwzględniają Program Wychowawczy Gimnazjum i Szkolny Program Profilaktyki. Zadania te tworzą
wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela.
W zakresie nauczania, jako specyficznego zadania szkoły, Gimnazjum zapewnia uczniom w szczególności:
- Naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem;
- Poznanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym
co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia;
- Dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych
treści;
- Rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-
skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.);
- Rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego;
- Traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie,
w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie;
- Poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego;
- Poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.
W gimnazjum uczniowie powinni kształcić swoje umiejętności
wykorzystywania zdobywanej wiedzy, aby w ten sposób lepiej przygotować się do pracy w warunkach
współczesnego świata. Nauczyciele stwarzają uczniom warunki do nabywania następujących umiejętności:
- Planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej
odpowiedzialności;
- Skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia
i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
przygotowania do publicznych wystąpień;
- Efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania
indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm;
- Rozwiązywania problemów w twórczy sposób;
- Poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego
posługiwania się technologią informacyjną;
- Poszukiwania, porz±dkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania
się technologią informacyjną;
- Odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków;
- Rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań;
- Przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych.
Nauczyciele w swojej pracy wychowawczej, wspierając w tym zakresie
obowiązki rodziców, powinni zmierzać do tego, aby uczniowie w szczególności:
- Znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym,
psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym);
- Rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie;
- Mieli świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji
na danym etapie;
- Stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym
i społecznym, godząc umiejętnie dążenie do dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność
za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych;
- Poszukiwali, odkrywali i d±żyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia wielkich celów
życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie;
- Uczyli się szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego oraz przygotowywali się do życia
w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania
postaw patriotycznych;
- Przygotowywali się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów
i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwosć doskonalenia się;
- Kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów;
umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej
Zapraszamy!!! |
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|